Przejdź do głównej zawartości

Czy zawsze trzeba mieć własne zdanie ?

"Zdanie nawet najmądrzejszego słonia mniej znaczy dla osiołka niż sąd innego osiołka"



Bardzo podoba mi się to stwierdzenie. Jest bardzo "na czasie".

Do napisania czegoś na ten temat zainspirowała mnie rozmowa z moją przyjaciółką. Powiedziała mi ona, że obecnie trudno jest mieć własne zdanie, że czasami nawet nie warto go bronić.. Jeśli jesteśmy po prostu sobą, ludzie będą wytykać nam błędy i zwracać uwagę na to, co robimy źle i zapomną o naszych zasługach.

Wydaje mi się, że często możesz doświadczać tego samego. W końcu jesteś wyjątkowy i Twoje zdanie na pewno nie zawsze jest takie samo jak reszty grupy. Jak się wtedy zachować?
Na pewno nie możemy od razu zgadzać się na to co proponują inni. Może akurat to my mamy rację?
W końcu często zdarza się, że akurat pierwsza myśl jest prawidłowa; jednak równie dobrze może okazać się błędna.. Zaprezentuj swoje stanowisko.. Może ktoś myśli podobnie, tylko boi się do tego przyznać lub po prostu Twój pomysł grupa wybierze jako "lepszy".

Co zrobić, kiedy jednak nasze zdanie nie ma poparcia? Ciągle zostawać przy swoim. W końcu to Twoje zdanie, a Ty nie jesteś "wszyscy".


Teraz chciałbym powrócić do myśli, którą rozpocząłem. Dotyczy to bardziej postrzegania samego(samej) siebie. Tu też najważniejszą rolę odgrywa Twoja własna opinia i tylko Twoje zdanie. Czujesz się kimś ważnym? To uwierz, że nim jesteś.. W końcu żaden "osiołek" nie ma prawa Cię oceniać, gdyż tak naprawdę Ciebie nie zna. Jedyną osobą, która może Cię oceniać jesteś Ty. I tylko to jest ważne. Nie możesz się porównywać do kogoś, bo on(a) nie jest Tobą.. Pamiętaj! 
Dla Ciebie ważne jest tylko TWOJE zdanie i TWOJA opinia. Nie wymagaj od siebie zbyt dużo.
W końcu nie jesteś hasłem w krzyżówce i nie musisz wszystkim pasować:)

Komentarze