Przejdź do głównej zawartości

Czy potrzebujemy wsparcia ?

"Życzliwe słowa mogą być krótkie i łatwe do powiedzenia, ale ich echa są prawdziwie bezkresne."
       św. Matka Teresa z Kalkuty



Ciekawe słowa.. Warto się nad nimi zastanowić.. Słowo wsparcia dużo nie kosztuje, ale naprawdę pomaga..
Łatwo powiedzieć "bądź dla niego wsparciem".. Przecież niełatwo jest pomóc komuś, kto jest w straszliwej sytuacji.. Jakich słów mamy użyć, aby nie urazić danej osoby.. Przecież tak naprawdę wszystko, co powiemy, może sprawić jej przykrość i pogorszyć jej stan.. Czasami żadne słowa nie są odpowiednie.. Co wtedy zrobić ? Jak wspierać ?

W takich wypadkach słowa nie są ważne.. Wystarczy Twoja obecność.. Dla kogoś, kto nie potrafi się cieszyć tym co ma, wystarczy tylko to.
Chciałbym przytoczyć tu na przykład postawę mojej przyjaciółki.. Kiedy zaczął walić mi się świat, ona ciągle była ze mną.. Codziennie pytała, jak się czuję i zapewniała, że wszystko będzie OK..
Czułem, że przeżywa to razem ze mną.. A wiedziałem, że właśnie spełniają się jej marzenia.. Pomimo tego była .. Każde pytanie "Jak się czujesz?" wydawało się być bez sensu.. Okazywane zainteresowanie było dla mnie jednak ogromnym wsparciem.. Rzadko była pozytywnie nastawiona do wszystkiego.. Ja starałem się jej pokazać świat inaczej, z innej perspektywy.. Kiedy ja się łamałem, to ona pokazywała, że może być dobrze, że trzeba w to wierzyć.. Okazywane przeze mnie wsparcie wróciło..

To wydawało się proste.. Jednak dla osoby, której właśnie spełniają się marzenia , przejmowanie się cudzymi problemami nie jest łatwe.. A  naprawdę pomaga, czasem obu stronom..


Ten post zgodnie z obietnicą dedykuję własnie jej.. 


Pamiętaj, że wspieranie to nie są jedynie słowa pocieszenia.. Przecież często są one nieodpowiednie..
Jeżeli widzisz, że ktoś ma problem i nie radzi sobie, to bądź z nim.. PO PROSTU.. To w końcu tylko tyle i aż tyle.. Zawsze są szanse, że kiedyś role się odwrócą i to Ty będziesz tym, który będzie potrzebował kogoś obok.. Pamiętaj..

Komentarze

Prześlij komentarz

Z góry dziękuję za każdy pozostawiony po sobie ślad :)